Junior

JUNIORTRÆNING 2024

‘Træningen for juniorer er for børn/unge i alderen 6 år til ca. 16 år.

Første træning afholdes tirsdag d. 7. Maj. Sidste træning afholdes tirsdag d. 10. September.

Træningen følger skolernes ferie, så ved skoleferie eller fridage, er der ikke træning!

Hold 1: Tirsdag kl. 16.00-17.00 - For juniorspillere i alderen 6-10 år

Vi skal lege og hygge os med spil og øvelser, som kan bringe os nærmere at kunne spille tennis sammen (med hinanden). I det omfang det er muligt, deles nogle lege og øvelser op i 2 spor: Et spor for helt nye spillere, og et spor for juniorer som tidligere har spillet udendørs tennis. Vi kommer primært til at spille med røde bolde (begynderniveau)

Hold 2: Tirsdag kl.17-18.30 - For juniorspillere i alderen 11-16 år

Vi varmer op sammen, før vi tager hul på en blanding af teknik og spiløvelser. Disse tilrettelægges med henblik på at kunne, eller blive bedre til at, spille tennis imod hinanden. I det omfang det er muligt, deles nogle øvelser op i 2 spor efter niveau. Vi kommer primært til at spille med orange og grønne bolde.

Vigtig info

Hvis du ikke har rigtige tennissko henstiller vi til, at du ikke spiller i løbesko med grove såler, da det ikke er godt for banerne..

Du har altid 2 prøvegange og klubben har låneketchere til rådighed. Ønsker du mere træning/spil derefter, melder du dig ind i klubben. Juniortræning er gratis for klubbens juniormedlemmer. Er du helt ny juniorspiller i klubben, får du en ketcher ved indmeldelse.

Unge over 16 år tilbydes samme tilbud som seniorer - dvs. nybegyndere om tirsdagen kl. 17-19 eller øvede om torsdagen kl. 17.00-18.45 eller kl. 18:30-20.30 - bare til ungdomsspillerkontingent og gratis træning!

Junior Træner teamet består af: Johannes Friis, Ann-Louise Fjordbak, Daniel Fjordbak og Mia Jungberg Mathiesen.

Ved spørgsmål eller lignende så kontakt Johannes Friis via https://www.stoevring-tennisklub.dk/bestyrelse

Klubben har juniorketchere til salg i alle størrelser for 200,- pr stk. Kontakt træner eller bestyrelse.

Voksenketchere sælges også for 400,-

VINTERTENNIS 2023/2024

MINITENNIS I GYMNASIEHALLEN

Støvring tennisklub har igen i år fået tid i gymnasiehallen hver mandag kl. 17-18 fra d. 18. september til d. 22. April, til at spille minitennis. Minitennis er tennis spillet på en badmintonbane, hvor nettet er sænket til tennishøjde, og der spilles med ketcher og en skumbold. Adressen er Mastrupvej 77 i Støvring.

Her trænes der slag, hurtighed og kondition, og så er det i øvrigt bare rigtig sjovt og meget lærerigt! Alle kan være med, for det er den letteste måde at lære at spille tennis på, og samtidig er det en måde at vedligeholde sine flotte slag, som man har fået ind i løbet af sommerens træning. Da det er med skumbold, tør man mere, for man skal ikke være bange for evt at få bolden i hovedet eller maven!

Tag gerne venner med!!!

Du skal medbringe indendørs sko og tennisketcher (ketcher kan også lånes) Klubben sørger for skumbolde.

Og så handler det i øvrigt om at få spillet, få rørt sig og få hygget og grinet godt i en time!

Der vil ikke være decideret træning, men der vil altid være en voksen, som nogle gange laver konkurrencer/lege/skift af spillemakkere ol…. - børnene plejer også selv at være gode til at komme med forslag :-)

I har selvfølgelig 2 prøvegange.

Det koster 200,- for hele sæsonen, og de indbetales via hjemmeside: www.stoevring-tennisklub.dk under kontingent og mærkatet "minitennis børn"

Der bliver nogle mandage, hvor gymnasiet selv skal bruge hallen - så står det oftest på døren mandagen inden, men ellers skriver Lillian det ud til jer så snart hun hører det fra gymnasiet! Derfor vil der være en liste når I kommer, som I skal skrive jer på med mail eller telefonnummer, så I kan få besked!

I kan også selv tjekke på flg. link: http://www.lectio.dk/lectio/286/kalender.aspx?type=se