Klubmesterskab 2019

11. august 2019 19:15

I år er der Klubmesterskab for seniorer søndag d. 8/9 2017 kl. 9.00

Der vil være mulighed for at stille op i: Damesingle, Herresingle, Damedouble, Herredouble og Mixdouble.

Da der skal afvikles mange kampe på en dag, spiller vi efter følgende system:
- Alle kampe bliver spillet som match tiebreak (bedst af tre)
- Der vil blive spillet i puljer på dagen, med finaler til af afgøre hver række.
- Arrangementet er for alle uanset niveau.
- Mystery Partner: Alle kan tilmelde sig doublerækkerne også uden makker. Vi forsøger at sammensætte hold ud fra de tilmeldinger vi har i denne kategori.
- Tilmeld dig med din favorit makker i en double

Alle der tilmelder sig, kommer i samme række, men udvalget har konstrueret et genialt ”handicap system” som giver alle en mulighed for at vinde/tabe uanset tennisniveau.

Der kan i alle fem rækker tilmeldes i disse kategorier:
-Elite: Tidligere prof/divisionsspiller
-A række: Turneringsspiller niveau
-B række: Rutineret/øvet
-C række: Let øvet/nybegynder
Udvalget forbeholder sig retten til korrigere vurderingen af eget spilleniveau😃
Handicap systemet går i alt sin enkelthed ud på, at man efter niveau bliver tildelt et forspring. Forspringet vil være som følger:Elite: 0 point forspring pr. sæt
A: 2 point forspring pr. sæt
B: 4 point forspring pr. sæt
C: 6 point forspring pr. sæt
I match tiebreak spiller man til 10 point. Så hvis en elite møder en C’er vil c spilleren være foran med 6-0 i hver sæt. Hvis en A’er møder en B’er vil b være foran med 2 point i hver sæt osv. Hvis to spillere fra samme lag møder hinanden starter sættet ved 0-0.
Vi håber dette kan give nogle spændende kampe på tværs af alle niveauer. Samme regler er gældende i alle rækker.
Arrangementet vil løbe over hele dagen og pga. den dynamiske afvikling vil det ikke være muligt at give et præcist tidspunkt for kampafvikling på dagen. Det er derfor påkrævet at man opholder sig på anlægget hele dagen og er klar til at spille.

Prisen for hele herligheden er 50 kr. for hele dagen uanset hvor mange rækker du tilmelder dig. Prisen er inkl. kaffe/the.

Der vil være mulighed for at købe frokost på dagen, og der vil være øl og vand til klubpriser.

Hvis du ønsker at deltage, tilmelder du dig inde på kalenderen under d. 8/9 inde på hjemmesiden. tilmeldingsfristen er onsdag kl. 20.

Vel mødt til en hyggelig dag på anlægget.
Mvh
Aktivitetsudvalget