Klubmesterskab og klubfest 2017

21. juni 2017 15:34

Klubmesterskab

Klubmesterskab 2017 lørdag d. 9/9 2017 kl. 9.00

På baggrund af de sidste års erfaringer med at afholde klubmesterskabet på en dag, vil vi gøre det igen i år.

Arrangementet vil, som nævnt, strække sig over en hel dag. Vi vil afvikle alle rækker på en dag. Der vil være mulighed for at stille op i: Damesingle, Herresingle, Damedouble, Herredouble og Mixdouble. Når de respektive klubmestre er kåret, vil vi afslutte dagen med en hyggelig grillfest.

Da der skal afvikles mange kampe på en dag, har vi tilladt os at lave vores eget lille spillesystem.

- Alle kampe bliver spillet som match tiebreak (bedst af tre)

- Der vil blive spillet i puljer på dagen, med finaler til af afgøre hver række.

- Arrangementet er for alle uanset niveau.

- Mystery Partner: Alle kan tilmelde sig doublerækkerne også uden makker. Vi forsøger at sammensætte hold ud fra de tilmeldinger vi har i denne kategori.

- Tilmeld dig med din favorit makker i en double

Alle der tilmelder sig, kommer i samme række, men udvalget har konstrueret et genialt ”handicap system” som giver alle en mulighed for at vinde/tabe uanset tennisniveau.

Der kan i alle fem rækker tilmeldes i disse kategorier:

-Elite: Tidligere prof/divisionsspiller

-A række: Turneringsspiller niveau

-B række: Rutineret/øvet

-C række: Let øvet/nybegynder

Udvalget forbeholder sig retten til korrigere vurderingen af eget spilleniveau😃

Handicap systemet går i alt sin enkelthed ud på, at man efter niveau bliver tildelt et forspring. Forspringet vil være som følger:Elite: 0 point forspring pr. sæt

A: 2 point forspring pr. sæt

B: 4 point forspring pr. sæt

C: 6 point forspring pr. sæt

I match tiebreak spiller man til 10 point. Så hvis en elite møder en C’er vil c spilleren være foran med 6-0 i hver sæt. Hvis en A’er møder en B’er vil b være foran med 2 point i hver sæt osv. Hvis to spillere fra samme lag møder hinanden starter sættet ved 0-0.

Vi håber dette kan give nogle spændende kampe på tværs af alle niveauer. Samme regler er gældende i alle rækker.

Arrangementet vil løbe over hele dagen og pga. den dynamiske afvikling vil det ikke være muligt at give et præcist tidspunkt for kampafvikling på dagen. Det er derfor påkrævet at man opholder sig på anlægget hele dagen og er klar til at spille. Prisen for hele herligheden er 50 kr. for hele dagen uanset hvor mange rækker du tilmelder dig. Du kan oven i købet drikke alt det kaffe og the du vil i løbet af dagen

Der vil være mulighed for at købe frokost på dagen, og der vil være øl og vand til klubpriser.

Grillfesten kræver tilmelding og koster 150kr. Der vil i år være øl, vin og vand inkluderet i prisen under spisningen. Efter spisningen kan der købes øl, vand og vin til klubpriser. Du er velkommen til at medbringe ”slatter” til festen, både de hele og halve af slagsen. J

Hvis ovenstående har vakt din interesse så skynd dig at tilmelde dig på mail:

michaelhaaber@yahoo.dk.

Eller SMS til: 51519253

Sidste tilmelding til dette fantastiske arrangement er lørdag d. 2/9 2017. HUSK at tilmelde dig grillfesten samtidigt. Det er selvfølgelig tilladt at tage din bedre halvdel/ven/veninde med til festen.

Vel mødt til en spændende dag på anlægget og en hyggelig aften!

Klubmesterskabsudvalget/aktivitetsudvalget

Vedhæftede filer